Skateboardclinic van professioneel skateboarder bij opening van Urban Skatepark Nijverdal
NIJVERDAL - Op zaterdag 20 april is de officiële opening van Urban Skatepark Nijverdal in het Blokkenpark.
Advies SER Overijssel: Elk bedrijventerrein telt
TWENTE - Bedrijventerreinen zijn belangrijk als vestigingsplek voor een groot deel van de maakbedrijven...
Het weer in Twente: Buien maar ook meer zon
TWENTE - Ook in het weekend zijn er buien. Wel is er meer ruimte voor de zon, zeker zondag. Het blijft...
Filmconcert Advendo met nieuwe dirigent Alfred Willering
NIJVERDAL - Op 19 april hult Het Centrum in een cinema-sfeer voor het “Advendo at the Movies” concert.
Ga mee ‘OpStap’ vogels kijken in het Wierdense Veld
WIERDEN - Vrijdagochtend 19 april organiseren wij een ‘OpStap’ excursie Vogels kijken in het Wierdense Veld.
Met Mooi Meegenomen naar de Zandsculpturen
NIJVERDAL - De Mooi Meegenomen Bus van De Welle is er voor iedereen die zelfstandig woont, maar niet (meer) zo vaak de deur uitgaat.
Fietsclub De Welle weer van start
NIJVERDAL - Komende maand begint het fietsseizoen van Fietsclub De Welle.
Anneke van Giersbergen komt in Luttenberg!
LUTTENBERG - Amfitheater Het Lommerrijk is apetrots: het is gelukt om deze grote naam te boeken.
Kledingruilbeurs van de Fairtradewerkgroep
NIJVERDAL - Duurzaamheid staat hoog in het vaandel van de Fairtradewerkgroep Gemeente Hellendoorn.
HULSEN - Dansclub Hulsen organiseert zaterdagavond 6 April 2024 weer een dansavond in het dorpshuis...
Het weer in Twente: De warmste 6 april ooit?
We kunnen tijdelijk gaan genieten van heerlijk lenteweer met temperaturen die zeer hoog uit vallen voor...
Nieuwe thuisbasis voor Moekotte Media
TWENTE - Het is zover! Moekotte Media is vanaf 1 april gevestigd in Stadscampus Connect-U in Enschede...
Di 28-05-2013
HELLENDOORN - De fractie van D66 Hellendoorn is ernstig teleurgesteld over het besluit dat het college van B&W heeft genomen over het betaald parkeren. De recente evaluatie van het betaald parkeren is op een grote mislukking uitgelopen. Wat in deze evaluatie het meest opvalt, is het feit dat bij de beoordeling van de tegenvallende opbrengsten, op geen enkele wijze wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat de oorspronkelijke inschatting van de opbrengsten door het college, in 2008 veel te rooskleurig is voorgesteld.
Deze mogelijkheid is ook niet onderzocht. En volgens D66 zit daarin juist de kern van het probleem
Overige kritiekpunten van D66 Hellendoorn zijn:
• Er zijn voor de evaluatie drie beperkte onderzoekjes uitgevoerd, waarmee geen feiten zijn aangetoond. De conclusies uit de evaluatie zijn dus ook niet gebaseerd op feiten.
• Er is geen vergelijking gemaakt met de situatie in andere gemeenten om de impact van e-commerce en de verslechterde economie te toetsen.
• De financiële voorstellen van het college zijn een afzwakking van de getallen in het evaluatierapport, de geschatte opbrengsten zijn na de eerste discussieronde inmiddels sterk naar beneden bijgesteld. Is hier sprake van voortschrijdend inzicht? D66 had liever gezien, dat dit direct in het evaluatierapport was opgenomen.
• Aanpassing van de aflossingstermijn naar 60 jaar zal de rekening bij onze kinderen en kleinkinderen leggen. De aflossingsbedragen worden lager maar de rentekosten stijgen
• De tariefsverhogingen zijn nu al voor de komende 10 jaar vastgelegd. Dit ontneemt de raad de gewenste beleidsruimte en is daarom onjuist.
• Het college wil de mogelijkheid voorleggen om betaald parkeren in de bloemenwijk af te schaffen, maar in werkelijkheid word niet het betaald parkeren afgeschaft, maar de betaalautomaten worden afgeschaft. Er komt een totaal parkeerverbod in de bloemenwijk, met uitzondering van vergunninghoudende bewoners, met een systeem van kraskaarten voor hun eventuele bezoekers. Dit lijkt een sigaar uit eigen doos.
• Het niet willen aanpassen van het maximum tarief voor een dagkaart (van 5 naar 2 euro) is een gemiste kans. Volgens D66 zullen daardoor meer mensen een dagkaart kopen, om zich vervolgens niet meer te hoeven bekommeren om de parkeertijd. Zelfs een onderzoek naar de effecten van zo’n maatregel is niet gedaan.
• D66 is, evenals vele parkeerders, voorstander van ‘ real time ‘ parkeren. Hiervoor zouden in eerste instantie twee grote parkeerplaatsen kunnen worden ingericht ( de markt en het terrein achter de HEMA) Voor de overige parkeerplaatsen blijven de huidige parkeerautomaten bestaan en deze vorm van afrekenen ook.
De parkeergarage is nu eenmaal gebouwd. Een beslissing daarover is destijds op democratische wijze tot stand gekomen. Voor de bouw van deze garage is de gemeente financiële verplichtingen aangegaan. Nu stoppen met betaald parkeren, hoe aanlokkelijk dat misschien ook klinkt, is om financiële redenen onmogelijk. De rente en aflossing van de garage zouden dan ook nog moeten worden opgebracht door de gehele bevolking, niet door de parkeerders. Aanpassen van het betaald parkeren is wel degelijk mogelijk, ook met echte verbeteringen.
Tweet |
Aan D66 hebben we dus ook niks. Slap fatalistisch geneuzel in de marge. Geen redelijk alternatief!
Door JanS op 29-05-2013
Gewoon gezeur! wat is de oplossing van D66 en waar haalt D66 het geld vandaan? Dit lijkt wel op HOP commentaar.
Door JanKr op 29-05-2013
|
|
|
|