Nieuwe thuisbasis voor Moekotte Media
TWENTE - Het is zover! Moekotte Media is vanaf 1 april gevestigd in Stadscampus Connect-U in Enschede...
N35 Wijthmen-Nijverdal: reageer vanaf 6 maart op de plannen
MARIENHEEM - Vanaf 6 maart kunt u reageren op de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) over de N35 Wijthmen-Nijverdal.
En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland
Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde...
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen...
Wetgeving gevaarlijke stoffen brengt nieuwe verplichtingen voor 2024
Schiphol-Rijk - In de wetgeving voor vervoer en opslag van gevaarlijke stoffen is dit jaar een aantal...
Kleinbedrijf Index: Ondernemen loont steeds minder
ALMELO - Ondernemers doen er alles aan om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, wat ten koste gaat van hun eigen inkomen.
Stilstand elektrische bestelauto's dreigt
De Nederlandse mobiliteitssector is onaangenaam verrast met de beslissing van het Rijk om de huidige...
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is trots dat steeds meer werknemers in transport en logistiek...
Duidelijke verschuiving merkbaar - Steeds meer vrouwen worden vrachtwagenchauffeur
In de sector transport en logistiek waar traditioneel aanzienlijk meer mannen dan vrouwen werken, neemt...
Op woensdag 20 september hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Belgische Federale...
Dagelijks steken duizenden internationale vrachtwagenchauffeurs de landsgrenzen over om goederen van...
Sectormonitor 2e kwartaal: Uitdagingen op de arbeidsmarkt nemen toe
Uit de meest recente Sectormonitor blijkt dat de uitdagingen op de arbeidsmarkt in transport en logistiek...
Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal
De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal...
Vr 08-11-2013
De bietentrailers van Kraker Trailers hebben andere specificaties dan standaardtrailers. De voertuigen zijn korter en moeten maximaal wendbaar zijn om zo op moeilijk bereikbare plaatsen te laden. Het volume van een bietentrailer is lager, maar door het gewicht van de bieten wordt de trailer toch maximaal beladen. Het onderstel moet ook tegen een stootje kunnen, want er wordt vaak over onverharde paden gereden.
Vroeger werden voor transport van bieten meestal kippers ingezet. Nadeel hiervan is dat er altijd een bepaalde hoogte nodig is om te lossen. Het grootste nadeel is echter dat het kippen van bieten niet zonder risico’s is: door de ongelijke verdeling van de lading en dus het gewicht bij het lossen, is er een niet onaanzienlijke kans op omvallen. Een Kraker-schuifvloertrailer kan altijd en overal veilig lossen.
Aan het Duitse LMG Regensburg Land leverde Kraker Trailers een schuifvloertrailer met hydraulische achterklep voor het vervoeren van zowel de bieten als de bietenpulp die na verwerking overblijft.
LMG heeft voor een hydraulische achterklep gekozen omdat de chauffeur de cabine niet mag verlaten tijdens het lossen in de suikerfabriek. Met een druk op de knop zet de chauffeur het losproces in werking.
Trailer voor Post volledig op specificatie gebouwd
De Nederlandse transporteur Post had specifieke wensen die door Kraker Trailers zijn vertaald in een bijzondere bietentrailer. De trailer is voorzien van een liftas op de 1e en 3de as en een deurtje in het kopschot. Een sleepkoppeling biedt uitkomst mocht het voertuig vast komen te staan in de Nederlandse modder. Post koos daarnaast voor een paar gewichtsbesparende opties om zo per keer een maximale lading bieten te transporteren.
Tweet |
|
|
|
|