Nieuwe thuisbasis voor Moekotte Media
TWENTE - Het is zover! Moekotte Media is vanaf 1 april gevestigd in Stadscampus Connect-U in Enschede...
N35 Wijthmen-Nijverdal: reageer vanaf 6 maart op de plannen
MARIENHEEM - Vanaf 6 maart kunt u reageren op de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) over de N35 Wijthmen-Nijverdal.
En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland
Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde...
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen...
Wetgeving gevaarlijke stoffen brengt nieuwe verplichtingen voor 2024
Schiphol-Rijk - In de wetgeving voor vervoer en opslag van gevaarlijke stoffen is dit jaar een aantal...
Kleinbedrijf Index: Ondernemen loont steeds minder
ALMELO - Ondernemers doen er alles aan om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, wat ten koste gaat van hun eigen inkomen.
Stilstand elektrische bestelauto's dreigt
De Nederlandse mobiliteitssector is onaangenaam verrast met de beslissing van het Rijk om de huidige...
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is trots dat steeds meer werknemers in transport en logistiek...
Duidelijke verschuiving merkbaar - Steeds meer vrouwen worden vrachtwagenchauffeur
In de sector transport en logistiek waar traditioneel aanzienlijk meer mannen dan vrouwen werken, neemt...
Op woensdag 20 september hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Belgische Federale...
Dagelijks steken duizenden internationale vrachtwagenchauffeurs de landsgrenzen over om goederen van...
Sectormonitor 2e kwartaal: Uitdagingen op de arbeidsmarkt nemen toe
Uit de meest recente Sectormonitor blijkt dat de uitdagingen op de arbeidsmarkt in transport en logistiek...
Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal
De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal...
Ma 17-07-2017
De proef van de zevende etappe van de Silk Way Rally was een korte – 106 km slechts – maar daarom niet minder lastig. Integendeel, Gerard de Rooy en Ton van Genugten omschreven de laatste special in Kazachstan, voordat de karavaan de grens met China overstak, als ronduit gevaarlijk. “Het roadbook klopte van geen kanten”, stelde De Rooy. “Ik heb de truck drie keer bijna afgeschreven.”
Opnieuw was duidelijk dat het Kamaz-team zich weinig aantrekt van gaten, kuilen, hobbels en andere obstakels. De vier Russische trucks eindigden als 1, 2, 3 en 4. De drie Team De Rooy Iveco’s kwamen pas op 9, 10 en 11: in de volgorde Artur Ardavichus, Gerard de Rooy, Ton van Genugten.
“Dit sloeg echt nergens op”, foeterde De Rooy bij aankomst in het eerste Chinese bivak in Karamay. “In het roadbook staan gevaren aangegeven met één, twee, drie of vier uitroeptekens, maar die klopten geen van allen. Waar één uitroepteken stond – en waar we met een truck doorgaans gewoon kunnen doorrijden zonder gas terug te nemen – hadden er twee of drie moeten staan, en andersom. Een tweetje stond er helemaal niet in. Drie keer hebben we op die manier een enorme sprong en dito klap gemaakt. Het roadbook was totaal onbetrouwbaar. Dan heb je als rijder ook weinig vertrouwen.”
Niet alleen De Rooy klaagde erover. Andere teams, ook bij de auto’s, deelden de ervaring en de mening van De Rooy. Het is niet voor het eerst deze week dat er steen en been wordt geklaagd over het roadbook. “Het is niet logisch, het klopt vaak niet en daardoor is het onbetrouwbaar”, vertelde De Rooy’s navigator Moi Torrallardona. “Een flauwe bocht naar links staat de ene keer aangeven als een haakse bocht, de andere keer helemaal niet. In het hoge gras in Kazachstan was er al helemaal niks mee te beginnen. Gaten en hobbels zie je niet. Als ze dan ook nog niet in het roadbook staan, ben je als navigator verloren.”
De eerste etappe in China is morgen van Karamay naar Urumqi, waar zondag de rustdag is. De proef beslaat 250 km van de in totaal 436 km.
Uitslag etappe 7
1 303 SOTNIKOV D. (RUS) 1h06m26s
2 312 SHIBALOV A. (RUS) 0m27s
3 300 MARDEEV A. (RUS) 1m13s
4 307 NIKOLAEV E. (RUS) 1m31s
5 311 KOLOMY M. (CZE) 2m34s
10 302 DE ROOY G. (NLD) 5m09s
11 306 VAN GENUGTEN T. (NLD) 10m45s
Stand na etappe 7
1 303 SOTNIKOV D. (RUS) 20h15m43s
2 312 SHIBALOV A. (RUS) 2m39s
3 311 KOLOMY M. (CZE) 15m27s
4 300 MARDEEV A. (RUS) 25m14s
5 310 ARDAVICIUS A. (KAZ) 1h01m47s
8 306 VAN GENUGTEN T. (NLD) 5h16m10s
15 302 DE ROOY G. (NLD) 108h12m44s
Tweet |
|
|
|
|