Nieuwe thuisbasis voor Moekotte Media
TWENTE - Het is zover! Moekotte Media is vanaf 1 april gevestigd in Stadscampus Connect-U in Enschede...
N35 Wijthmen-Nijverdal: reageer vanaf 6 maart op de plannen
MARIENHEEM - Vanaf 6 maart kunt u reageren op de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) over de N35 Wijthmen-Nijverdal.
En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland
Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde...
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen...
Wetgeving gevaarlijke stoffen brengt nieuwe verplichtingen voor 2024
Schiphol-Rijk - In de wetgeving voor vervoer en opslag van gevaarlijke stoffen is dit jaar een aantal...
Kleinbedrijf Index: Ondernemen loont steeds minder
ALMELO - Ondernemers doen er alles aan om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, wat ten koste gaat van hun eigen inkomen.
Stilstand elektrische bestelauto's dreigt
De Nederlandse mobiliteitssector is onaangenaam verrast met de beslissing van het Rijk om de huidige...
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is trots dat steeds meer werknemers in transport en logistiek...
Duidelijke verschuiving merkbaar - Steeds meer vrouwen worden vrachtwagenchauffeur
In de sector transport en logistiek waar traditioneel aanzienlijk meer mannen dan vrouwen werken, neemt...
Op woensdag 20 september hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Belgische Federale...
Dagelijks steken duizenden internationale vrachtwagenchauffeurs de landsgrenzen over om goederen van...
Sectormonitor 2e kwartaal: Uitdagingen op de arbeidsmarkt nemen toe
Uit de meest recente Sectormonitor blijkt dat de uitdagingen op de arbeidsmarkt in transport en logistiek...
Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal
De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal...
Vr 28-07-2017
AMSTELVEEN – Iedereen kent het T-model van Ford, de legendarische auto die overal op de wereld een groot succes werd. Maar hoe zit dat met het TT-model? Hoewel deze auto minder bekend is, maakte deze toch veel indruk, aangezien dit de voorloper was van moderne bestelauto's en pick-ups, waaronder de huidige Transit.
De eerste introductie van het TT-model van Ford is vandaag precies 100 jaar geleden. Het TT-model van 1 ton was de eerste bestelauto die voor een speciaal doel werd ontwikkeld en aangepast kon worden aan de verschillende transportbehoeften. Eigenaren konden het chassis voorzien van verschillende opbouwmogelijkheden om allerlei zaken te transporteren, van brieven tot brandstof. De bestelauto werd geïntroduceerd in de Verenigde Staten, maar veel exemplaren werden echter in Europa gebouwd, in Manchester in het Verenigd Koninkrijk.
Het TT-model was langer en sterker dan het T-model, en beschikte over een cabine met ruimte voor de bestuurder en één passagier. De motor werd gestart met behulp van een slinger aan de voorzijde. Voor een aangenamere rit konden klanten kiezen voor moderne achterbanden met lucht in plaats van massief rubber. Ford biedt nu het best verkopende assortiment bedrijfswagens in Europa, met de Transit, de Transit Custom, de Transit Connect, de Transit Courier en de Ranger-pick-up.
“Het is ongelooflijk dat de huidige bestelwagens zo'n grote ontwikkeling hebben doorgemaakt in vergelijking met het TT-model, toch hebben ze tegenwoordig dezelfde taak als 100 jaar geleden – bedrijven op een flexibele manier voorzien in hun transportbehoefte”, aldus Hans Schep, General Manager, Commercial Vehicles bij Ford Europa.
Tweet |
|
|
|
|