Feestelijke afsluiting programma Leefbaar Platteland
DE KRIM - Leefbaar Platteland is een programma van Krachtige Kernen.
OLDENZAAL - Klanten van de lokale energiecoöperatie Boeskoolstroom | om, beginnen dit jaar met extra...
Grote Losserse Carnavalsoptocht
LOSSER - De optochtcommissie van ‘de Gaffel Aöskes’ organiseert op zaterdag 18 februari 2023 om...
Film ‘The Son’ in Filmhuis Oldenzaal
OLDENZAAL - Op dinsdag 31 januari vertoont Filmhuis Oldenzaal de film ‘The Son’.
Symfonia Junior bestaat 25 jaar!
ENSCHEDE - 2023 is een bijzonder jaar voor de Enschedese stichting Symfonia Jong Twente.Het is het...
Crazy Sunday: Funk on the Rocks en DaSoul! in Mystiek Theater
ENSCHEDE - De vijfkoppige band Funk on the Rocks speelt een mix van ‘Funk’ & ‘Rock!’
Aftrap eerste Boerenmarkt Losser van 2023
LOSSER - Een nieuw jaar en een nieuwe reeks boerenmarkten op de laatste zaterdag van de maand.
Het weer in Twente: Zaterdag wat zon, zondag druilerig
TWENTE - Zaterdag lost in de loop van de ochtend de grijzigheid op en breekt de zon regionaal door. Zondag...
Gezocht: Vrijwilligers Fundament Bibliotheek Losser
LOSSER - Wij zijn op zoek naar iemand die op dinsdagmiddag beschikbaar is maar ook zoeken we vrijwilligers...
Informatiemarkt over projecten in De Lutte
DE LUTTE - Op donderdagavond 26 januari organiseert het bouwteam Bouwen aan De Lutte een informatiemarkt...
Ma 06-05-2013
OLDENZAAL - De inpassing van de onderdoorgang voor langzaamverkeer komt voort uit het (herijkte) Masterplan Stationspark Oldenzaal Centraal. De ambities hiervan zijn al in deze naamgeving samengevat: het centrum van Oldenzaal in een herkenbare parkachtige verbinding dicht bij het station.
Belangrijk onderdeel van Stationspark Oldenzaal Centraal is de Groene Loper. Een herkenbare groene verbinding tussen station en centrum Oldenzaal. De spooronderdoorgang wordt de nieuwe langzaam verkeer verbinding tussen het Oldenzaalse centrum en de wijk Zuid-Berghuizen en kruist vijf sporen, het zij- en middenperron van station Oldenzaal en de Stationsstraat. De onderdoorgang is gesitueerd in een complexe omgeving tussen een appartementencomplex (LinQ-gebouw) en het monumentale stationsgebouw. Daarnaast kenmerkt het project zich door de architectonische vormgeving.
Voor de Groene Loper (de nieuwe ongelijkvloerse verbinding van Zuid Berghuizen naar de binnenstad van Oldenzaal) is de keuze voor de variant ‘behoud NS-station' gemaakt. Op basis van de nieuwe ongelijkvloerse verbinding zijn ook het busstation en P+R opnieuw ontworpen. Over dit ontwerp was overeenstemming met provincie Overijssel, ProRail, NS Stations (voorheen NS Poort), Regio Twente en Connexxion. Recent heeft Connexxion het ontwerp voor het busstation in verband met onveiligheid voor de OV-reizigers afgekeurd. De draaicurve van 120 graden is voor de verkeersveiligheid voor Connexxion onacceptabel. Ook de nieuwe vervoerder, Syntus, ondersteunt deze stelling.
Richard Koopman maakte een fotoreportage van de werkzaamheden!
Tweet |
|
|
|
|