En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland
Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde...
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen...
Wetgeving gevaarlijke stoffen brengt nieuwe verplichtingen voor 2024
Schiphol-Rijk - In de wetgeving voor vervoer en opslag van gevaarlijke stoffen is dit jaar een aantal...
Kleinbedrijf Index: Ondernemen loont steeds minder
ALMELO - Ondernemers doen er alles aan om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, wat ten koste gaat van hun eigen inkomen.
Stilstand elektrische bestelauto's dreigt
De Nederlandse mobiliteitssector is onaangenaam verrast met de beslissing van het Rijk om de huidige...
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is trots dat steeds meer werknemers in transport en logistiek...
Duidelijke verschuiving merkbaar - Steeds meer vrouwen worden vrachtwagenchauffeur
In de sector transport en logistiek waar traditioneel aanzienlijk meer mannen dan vrouwen werken, neemt...
Op woensdag 20 september hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Belgische Federale...
Dagelijks steken duizenden internationale vrachtwagenchauffeurs de landsgrenzen over om goederen van...
Sectormonitor 2e kwartaal: Uitdagingen op de arbeidsmarkt nemen toe
Uit de meest recente Sectormonitor blijkt dat de uitdagingen op de arbeidsmarkt in transport en logistiek...
Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal
De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal...
Recordaantal bolides ingeschreven Jos Verstappen komt weer naar Hellendoorn
HELLENDOORN - De inschrijvingen voor de Eurol Hellendoorn Rally overtreffen alle verwachtingen.
‘Ook fors lager tarief elektrische trucks’
Het kabinet werkt aan het naar voren halen van de zogenoemde terugsluis vanuit de trucktol, waar extra...
Ma 23-09-2013
HENGELO - Door het wegvallen van Gerrits V-8 dag, dooe het overlijden van Gerrit Maseland, is het NK 2013 even op losse schroeven komen staan. Omdat het OSC wist wat het voor Gerrit (en Jacqueline) betekende, heeft het bestuur toch gemeend op dezelfde dag en locatie door te moeten gaan. Zelfs een paar details die de wens van Gerrit waren, zoals twee kolossale tanktransporters van de Koninklijke Landmacht, waren aanwezig.
Precies op tijd ging de eerste kandidaat, Harrie Wielens, van start. Een traditie wil dat de kampioen van het jaar ervoor de spits afbijt. Door velen werd de rit van Harrie nauwlettend gadegeslagen om de finesses in het parcours te ontdekken. Omdat de organisatie de opdrachten voor losse vrachtwagens en bussen anders had gemaakt dan die voor trekker/opleggers en bakwagens met aanhanger was het afkijken nog een hele klus.
Eén voor één (er waren 41 aanmeldingen) gingen de deelnemers over het parcours en de organisatie heeft enkel complimenten mogen ontvangen voor de opzet. Ruim voor op schema werd het wedstrijdparcours aangepast en gingen de beste twee chauffeurs uit iedere categorie de strijd aan om de podiumplaatsen. Met soms hoge snelheid werden de proeven genomen en slechts hier en daar maakte iemand een foutje. Een prachtig visitekaartje voor de Nederlandse chauffeurs, hier waren vakmensen bezig.
Ook de prijsuitreiking verliep gladjes en Nationaal Kampioen alle categorieën werd Teun van de Brink uit Veenendaal die zich een jaar lang de beste chauffeur van Nederland mag noemen. Na afloop klommen alle prijswinnaars, met bloemen en bekers, op de cabines van de tanktransporters en dat leverde mooie plaatjes op. Op een gegeven moment brak de zon door en iemand maakte de opmerking: “Gerrit heeft nu al een netwerk boven, dit heeft hij mooi geregeld”. Jacqueline Maseland maakte bekend dat er volgend jaar weer een Scania V-8 dag zal zijn. OSC is zeker van de partij met de competitie “De Beste Vaklui”.
De organisatie verliep nagenoeg zonder problemen en met de juiste mensen als helpers kun je alles oplossen. Zo werd er voor materiaal een beroep gedaan op Muller Fresh Food Logistics, Connexxion, Brink verhuizingen (Rijssen) en Maseland Transport. Speciale dank aan de mensen van de Tukker Truckers en SMCA. Zonder hen was het gewoon onmogelijk geweest een evenement van deze kwaliteit op te zetten.
Uitslag :
Bakwagen
1 Lindenberg 2385 1e na finale
2 Wielens 2060 2e na finale
3 Klein Gotink 640
Bus
1 van Splunter 2290 1e na finale
2 Steemers 2145 2e na finale
3 Verleum 2005
Trekker/Oplegger
1 Stegeman 2673 1e na finale
2 de Baat I 2533 2e na finale
3 Braakman 1879
Combinatie
1 vd Brink 2645 2e na finale
2 ter Maaten 1834 1e na finale
3 van Noordenne 1678
Tweet |
|
|
|
|