Nieuwe thuisbasis voor Moekotte Media
TWENTE - Het is zover! Moekotte Media is vanaf 1 april gevestigd in Stadscampus Connect-U in Enschede...
N35 Wijthmen-Nijverdal: reageer vanaf 6 maart op de plannen
MARIENHEEM - Vanaf 6 maart kunt u reageren op de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) over de N35 Wijthmen-Nijverdal.
En dat is drie: Baan Twente wederom uitgeroepen tot beste Van ProCenter van Nederland
Baan Twente is ook in 2023 het beste Mercedes-Benz Van ProCenter van Nederland. Baan Twente noteerde...
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen...
Wetgeving gevaarlijke stoffen brengt nieuwe verplichtingen voor 2024
Schiphol-Rijk - In de wetgeving voor vervoer en opslag van gevaarlijke stoffen is dit jaar een aantal...
Kleinbedrijf Index: Ondernemen loont steeds minder
ALMELO - Ondernemers doen er alles aan om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen, wat ten koste gaat van hun eigen inkomen.
Stilstand elektrische bestelauto's dreigt
De Nederlandse mobiliteitssector is onaangenaam verrast met de beslissing van het Rijk om de huidige...
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is trots dat steeds meer werknemers in transport en logistiek...
Duidelijke verschuiving merkbaar - Steeds meer vrouwen worden vrachtwagenchauffeur
In de sector transport en logistiek waar traditioneel aanzienlijk meer mannen dan vrouwen werken, neemt...
Op woensdag 20 september hebben de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) en de Belgische Federale...
Dagelijks steken duizenden internationale vrachtwagenchauffeurs de landsgrenzen over om goederen van...
Sectormonitor 2e kwartaal: Uitdagingen op de arbeidsmarkt nemen toe
Uit de meest recente Sectormonitor blijkt dat de uitdagingen op de arbeidsmarkt in transport en logistiek...
Publiekscampagne ‘Het lukt alleen met logistiek’ zet onmisbaarheid logistiek centraal
De logistieke sector is onmisbaar in het dagelijks leven en voor de Nederlandse economie. Dit staat centraal...
Vr 19-04-2019
Op Ameland is een test gestart met semi-autonoom transport van goederen onder de regie van een verkeerscentrale. Wat zijn de kansen en bedreigingen rond autonoom transport en welk tijdspad is realistisch? Hoor er alles over tijdens het eerste Nationaal Transportcongres.
Het genoemde voorbeeld betreft een netwerk van semi-autonome elektrische wagentjes, onder verkeersleiding op afstand, voor het vervoer van pakketjes of bagage. Bij het versneld opschalen van deze innovatie naar 66.000 wagentjes in 2019 en 2020 kan een besparing van 0,5 megaton CO2 worden bereikt. Dat draagt bij aan de doelstelling van 25% reductie uit de Urgenda-klimaatzaak.
De gereden snelheden en de beschikbare laadvermogens vormen een schril contrast met de huidige distributiemethoden maar feit is dat verregaande autonomie gezien wordt als een wonderpil tegen files, chauffeurstekorten en om milieudoelstellingen te halen. Dat vraagt om duiding en realiteitszin.
Carlo van de Weijer heeft een brede ervaring in de auto-industrie met onder andere leidinggevende posities bij Siemens en TomTom. Momenteel is hij directeur Smart Mobility aan de Technische Universiteit Eindhoven en lid van de raad van commissarissen van een aantal high-tech bedrijven en start-ups. Hij reist de wereld over om ministeries en bedrijven te adviseren over de toekomst van mobiliteit en is een internationale spreker op het gebied van exponentiële technologie en de toekomst van hightech, onder meer als faculty member van de Singularity University in Silicon Valley. Verder is hij wekelijks columnist voor het FD over de toekomst van mobiliteit.
Carlo van de Weijer spreekt zijn verwachtingen uit tijdens het eerste Nationaal Transportcongres op 15 mei in Studio A12, Bunnik. Verwacht van hem geen hoog-theoretisch verhaal met dank aan een glazen bol. Op de voor hem kenmerkende wijze bundelt hij humor en kennis aan visie en realiteitszin.
Zelf de presentatie van Carlo van de Weijer bijwonen? Dat kan! Schrijf u via https://nationaaltransportcongres.nl/?page_id=26
Tweet |
|
|
|
|