Sluiting Vredestein / Apollo Tyres in Enschede slaat in als een bom
ENSCHEDE - De aangekondigde sluiting van bandenfabriek Apollo Tyres in Enschede in de zomer van 2026...
ENSCHEDE - Tijdens de jaarlijkse lintjesregen op de dag voor Koningsdag zijn veertien inwoners van de...
‘Twentse’ vogels prachtig getekend in verjaardagskalender
TWENTE - Al jaren geniet ik tijdens mijn wandelingen van de vogels die dan te zien en te horen zijn...
Licht wisselvallig maar warmer
TWENTE - Dit paasweekend verloopt licht wisselvallig met vooral vanaf zondagmiddag enkele buien. Daarbij...
Speciale actie voor de Vriendenpas: Twentse recreatieparken zijn weer volledig geopend
TWENTE - Het recreatieseizoen is officieel begonnen! De Twentse recreatieparken zijn sinds 1 april weer...
Microlight vliegen; haalbaar en betaalbaar
TWENTE - De Twentse Ultralichte Vliegclub houdt zich alweer enkele jaren bezig met het mogelijk maken...
Een bijzondere mijlpaal; Haico Muller 40 jaar bij Fundament Losser!
LOSSER - Een bijzondere mijlpaal; zo mag je het wel noemen als iemand 40 jaar in dienst is. Haico Muller...
Excursie: Spot de lentevogels in het Kristalbad
ENSCHEDE– Welke vogels komen er allemaal in de lente naar het Kristalbad? Ontdek het tijdens de fascinerende...
De perfecte kantoorinrichting voor jouw thuiswerkplek
REGIO - Het inrichten van je thuiswerkplek is een cruciale stap naar productiviteit en welzijn. Veel...
Het weer in Twente: Zonnige en zeer zachte dagen, iets lagere temperatuur
TWENTE - Aan het zonnige weerbeeld verandert komend weekend weinig, wel levert de temperatuur geleidelijk iets in.
Di 03-12-2024
TWENTE - Vanaf 3 december zijn de eerste uitingen van de arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ in Overijssel te zien. Dit varieert van sociale mediacampagnes tot opvallende posters langs de weg en advertenties in lokale kranten. Met deze campagne zet ZorgAccent zich als werkgever op de kaart, wat de werving van nieuwe medewerkers een impuls moet geven.
De campagne is de eerste stap in de uitrol van een nieuwe uitstraling voor ZorgAccent. “Eentje die weer past bij onze huidige organisatie en tijd”, zegt Aline Poolen, bestuurder van ZorgAccent. “De focus ligt bij ons altijd op het primaire zorgproces. We zijn een heel veelzijdige organisatie met verschillende doelgroepen binnen woon- en wijkzorg. Bij ons kun je echt van betekenis zijn en er is altijd wel een baan die bij je past.”
Aline vervolgt: “Met deze campagne laten we zien dat de ouderenzorg veel meer is dan alleen ‘billen wassen’. We werken met een gezonde dosis lef aan een beter imago van het werken in de ouderenzorg.”
Persoonlijke eigenschappen in de schijnwerper
Werken in de ouderenzorg verandert. Vergrijzing betekent straks een verdubbeling van de vraag naar zorg voor ouderen. Iedere Nederlander krijgt hier, direct of indirect, mee te maken. De zorg van morgen gaat over samenwerken. Niet alleen samen praten, maar ook samen doén. Bij ZorgAccent zien ze dat het nodig is om het soms net wat anders te doen. Omdat het beter is voor de cliënt of omdat het nodig is op lange termijn. En daar zijn ze trots op! Deze trots wordt uitgedragen vanuit het campagneconcept: ‘Geef karakter aan de zorg’, dat samen met Morskieft Ontwerpers is ontwikkeld. Vanuit die kapstok koppelt ZorgAccent andere, persoonlijke, eigenschappen aan de ouderenzorg. Zo wordt een vacature voor een woongroepbegeleider gekoppeld aan ‘geef beleving aan de zorg’ en zijn ze vanuit de vacature voor huishoudelijke hulp op zoek naar een ‘pietje precies zonder smetvrees’. Deze verwoording past bij ZorgAccent en benadrukt de toegevoegde waarde die medewerkers hebben in het leven van de bewoners en cliënten.
De arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ nodigt iedereen met een zorghart uit die van betekenis wil zijn voor een ander. Werk je bij ZorgAccent, dan werk je niet alleen voor, maar vooral mét mensen. Samen geven de collega’s karakter, kleur en betekenis aan zorg die ertoe doet.
Tweet |
|
|
|
|