Schimmelproblemen in bijna 9 op 10 Nederlandse huishoudens
TWENTE - Oorzaken van schimmel bij Nederlanders goed bekend, kennis over oplossingen blijft achter
Politiedossier: Brand in de Grotestraat
Van de serie Bromsnor door Henk Poelakker
Infopagina Fundament: Voorleesmaand
LOSSER - Van 22 januari t/m 1 februari zijn de nationale voorleesdagen. Daarom zetten we deze maand het voorlezen volop in de schijnwerpers!
Proeftraining Handbal bij Avanti Wilskracht
GLANERBRUG - Woon je in Glanerbrug dan kun je deze geweldige en dynamische sport beoefenen bij Avanti...
Check of je hout kunt stoken en voorkom een boete!
TWENTE - De discussie over hout stoken is actueler dan ooit.
Infopagina FundamentLosser: Bedankt voor de mooie momenten in 2024!
We wensen je fijne feestdagen en een bijzonder goed 2025 toe!
Erwin Hoogland bij Pentas voor het AI-planningssysteem
ALMELO - Pentas Moulding, een toonaangevende producent van kunststofproducten via rotatiegieten, heeft...
Crowdfunding voor “Worldwide en toch digbie” Livestream De Cactus
HENGELO - Live muziek in De Cactus moet blijven, help jij ons mee met het realiseren van Studio De Cactus?
Di 03-12-2024
TWENTE - Vanaf 3 december zijn de eerste uitingen van de arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ in Overijssel te zien. Dit varieert van sociale mediacampagnes tot opvallende posters langs de weg en advertenties in lokale kranten. Met deze campagne zet ZorgAccent zich als werkgever op de kaart, wat de werving van nieuwe medewerkers een impuls moet geven.
De campagne is de eerste stap in de uitrol van een nieuwe uitstraling voor ZorgAccent. “Eentje die weer past bij onze huidige organisatie en tijd”, zegt Aline Poolen, bestuurder van ZorgAccent. “De focus ligt bij ons altijd op het primaire zorgproces. We zijn een heel veelzijdige organisatie met verschillende doelgroepen binnen woon- en wijkzorg. Bij ons kun je echt van betekenis zijn en er is altijd wel een baan die bij je past.”
Aline vervolgt: “Met deze campagne laten we zien dat de ouderenzorg veel meer is dan alleen ‘billen wassen’. We werken met een gezonde dosis lef aan een beter imago van het werken in de ouderenzorg.”
Persoonlijke eigenschappen in de schijnwerper
Werken in de ouderenzorg verandert. Vergrijzing betekent straks een verdubbeling van de vraag naar zorg voor ouderen. Iedere Nederlander krijgt hier, direct of indirect, mee te maken. De zorg van morgen gaat over samenwerken. Niet alleen samen praten, maar ook samen doén. Bij ZorgAccent zien ze dat het nodig is om het soms net wat anders te doen. Omdat het beter is voor de cliënt of omdat het nodig is op lange termijn. En daar zijn ze trots op! Deze trots wordt uitgedragen vanuit het campagneconcept: ‘Geef karakter aan de zorg’, dat samen met Morskieft Ontwerpers is ontwikkeld. Vanuit die kapstok koppelt ZorgAccent andere, persoonlijke, eigenschappen aan de ouderenzorg. Zo wordt een vacature voor een woongroepbegeleider gekoppeld aan ‘geef beleving aan de zorg’ en zijn ze vanuit de vacature voor huishoudelijke hulp op zoek naar een ‘pietje precies zonder smetvrees’. Deze verwoording past bij ZorgAccent en benadrukt de toegevoegde waarde die medewerkers hebben in het leven van de bewoners en cliënten.
De arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ nodigt iedereen met een zorghart uit die van betekenis wil zijn voor een ander. Werk je bij ZorgAccent, dan werk je niet alleen voor, maar vooral mét mensen. Samen geven de collega’s karakter, kleur en betekenis aan zorg die ertoe doet.
Tweet |
|
|
|
|