Politiedossier: Brand in de Grotestraat
Van de serie Bromsnor door Henk Poelakker
Check of je hout kunt stoken en voorkom een boete!
TWENTE - De discussie over hout stoken is actueler dan ooit.
Erwin Hoogland bij Pentas voor het AI-planningssysteem
ALMELO - Pentas Moulding, een toonaangevende producent van kunststofproducten via rotatiegieten, heeft...
Crowdfunding voor “Worldwide en toch digbie” Livestream De Cactus
HENGELO - Live muziek in De Cactus moet blijven, help jij ons mee met het realiseren van Studio De Cactus?
Het weer in Twente: Zachter, na het weekend droog
TWENTE - In het weekend valt wat lichte regen en wordt het zachter. Na het weekend is het eventjes droog...
Monografie Pier van Dijk – Pier Solo in Kunstpodium SchouwArt
HENGELO - “Pier van Dijk (1944, Amsterdam) is een veelzijdig kunstenaar, grafisch vormgever en...
Expositie Karin Hoogesteger in Bornse Synagoge
BORNE - Karin Hoogesteger verkent zowel in haar leven als in haar schilderijen de verbondenheid tussen...
HENGELO - Sinds het millenniumjaar 2000 denderen de mannen van de Heinoos als een diesellocomotief...
Di 03-12-2024
TWENTE - Vanaf 3 december zijn de eerste uitingen van de arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ in Overijssel te zien. Dit varieert van sociale mediacampagnes tot opvallende posters langs de weg en advertenties in lokale kranten. Met deze campagne zet ZorgAccent zich als werkgever op de kaart, wat de werving van nieuwe medewerkers een impuls moet geven.
De campagne is de eerste stap in de uitrol van een nieuwe uitstraling voor ZorgAccent. “Eentje die weer past bij onze huidige organisatie en tijd”, zegt Aline Poolen, bestuurder van ZorgAccent. “De focus ligt bij ons altijd op het primaire zorgproces. We zijn een heel veelzijdige organisatie met verschillende doelgroepen binnen woon- en wijkzorg. Bij ons kun je echt van betekenis zijn en er is altijd wel een baan die bij je past.”
Aline vervolgt: “Met deze campagne laten we zien dat de ouderenzorg veel meer is dan alleen ‘billen wassen’. We werken met een gezonde dosis lef aan een beter imago van het werken in de ouderenzorg.”
Persoonlijke eigenschappen in de schijnwerper
Werken in de ouderenzorg verandert. Vergrijzing betekent straks een verdubbeling van de vraag naar zorg voor ouderen. Iedere Nederlander krijgt hier, direct of indirect, mee te maken. De zorg van morgen gaat over samenwerken. Niet alleen samen praten, maar ook samen doén. Bij ZorgAccent zien ze dat het nodig is om het soms net wat anders te doen. Omdat het beter is voor de cliënt of omdat het nodig is op lange termijn. En daar zijn ze trots op! Deze trots wordt uitgedragen vanuit het campagneconcept: ‘Geef karakter aan de zorg’, dat samen met Morskieft Ontwerpers is ontwikkeld. Vanuit die kapstok koppelt ZorgAccent andere, persoonlijke, eigenschappen aan de ouderenzorg. Zo wordt een vacature voor een woongroepbegeleider gekoppeld aan ‘geef beleving aan de zorg’ en zijn ze vanuit de vacature voor huishoudelijke hulp op zoek naar een ‘pietje precies zonder smetvrees’. Deze verwoording past bij ZorgAccent en benadrukt de toegevoegde waarde die medewerkers hebben in het leven van de bewoners en cliënten.
De arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ nodigt iedereen met een zorghart uit die van betekenis wil zijn voor een ander. Werk je bij ZorgAccent, dan werk je niet alleen voor, maar vooral mét mensen. Samen geven de collega’s karakter, kleur en betekenis aan zorg die ertoe doet.
Tweet |
|
|
|
|