Het weer in Twente: Zomers warm, later kans op een enkele bui
TWENTE - Zaterdag wordt het op grote schaal zomers warm met 25 tot 28 graden. Zondag wordt het minder...
Ontdek de wonderlijke wereld van honing en bijen bij De Wendezoele
AMBT DELDEN - 4 t/m 7 juni 2025 – Museumboerderij Wendezoele nodigt jong en oud uit om de fascinerende...
Landelijke Open Kerkendag op 2e Pinksterdag
HENGELO / REGIO - De Franciscuskerk, Berfloplein 18 in Hengelo opent haar deuren tijdens de Landelijke...
Ontdek wilde planten en orchideeën Dal van de Mosbeek
MANDER – Op woensdagavond 4 juni organiseert Landschap Overijssel de avondwandeling 'Ontdek Wilde...
Go Nutz! Herman Brood Tribute treedt op bij Café Zeezicht in Haaksbergen
HAAKSBERGEN: Op woensdag 28 mei zal de energieke band Go Nutz! Herman Brood Tribute een spetterend optreden...
FC Twente Vrouwen Landskampioen!
ENSCHEDE - FC Twente Vrouwen heeft zaterdagmiddag voor de tiende keer in haar historie de landstitel veroverd.
De strijd om de prijzen bij FcTwente Vrouwen
TWENTE - Komende zaterdag 10 mei speelt FC Twente Vrouwen nog de bekerfinale tegen PSV, op Het Kasteel in Rotterdam.
Rijbewijskeuringen CBR in Almelo
ALMELO - Een medische keuring voor het verlengen van uw rijbewijs is nodig wanneer u 75 jaar of ouder...
Di 03-12-2024
TWENTE - Vanaf 3 december zijn de eerste uitingen van de arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ in Overijssel te zien. Dit varieert van sociale mediacampagnes tot opvallende posters langs de weg en advertenties in lokale kranten. Met deze campagne zet ZorgAccent zich als werkgever op de kaart, wat de werving van nieuwe medewerkers een impuls moet geven.
De campagne is de eerste stap in de uitrol van een nieuwe uitstraling voor ZorgAccent. “Eentje die weer past bij onze huidige organisatie en tijd”, zegt Aline Poolen, bestuurder van ZorgAccent. “De focus ligt bij ons altijd op het primaire zorgproces. We zijn een heel veelzijdige organisatie met verschillende doelgroepen binnen woon- en wijkzorg. Bij ons kun je echt van betekenis zijn en er is altijd wel een baan die bij je past.”
Aline vervolgt: “Met deze campagne laten we zien dat de ouderenzorg veel meer is dan alleen ‘billen wassen’. We werken met een gezonde dosis lef aan een beter imago van het werken in de ouderenzorg.”
Persoonlijke eigenschappen in de schijnwerper
Werken in de ouderenzorg verandert. Vergrijzing betekent straks een verdubbeling van de vraag naar zorg voor ouderen. Iedere Nederlander krijgt hier, direct of indirect, mee te maken. De zorg van morgen gaat over samenwerken. Niet alleen samen praten, maar ook samen doén. Bij ZorgAccent zien ze dat het nodig is om het soms net wat anders te doen. Omdat het beter is voor de cliënt of omdat het nodig is op lange termijn. En daar zijn ze trots op! Deze trots wordt uitgedragen vanuit het campagneconcept: ‘Geef karakter aan de zorg’, dat samen met Morskieft Ontwerpers is ontwikkeld. Vanuit die kapstok koppelt ZorgAccent andere, persoonlijke, eigenschappen aan de ouderenzorg. Zo wordt een vacature voor een woongroepbegeleider gekoppeld aan ‘geef beleving aan de zorg’ en zijn ze vanuit de vacature voor huishoudelijke hulp op zoek naar een ‘pietje precies zonder smetvrees’. Deze verwoording past bij ZorgAccent en benadrukt de toegevoegde waarde die medewerkers hebben in het leven van de bewoners en cliënten.
De arbeidsmarktcampagne ‘Geef karakter aan de zorg’ nodigt iedereen met een zorghart uit die van betekenis wil zijn voor een ander. Werk je bij ZorgAccent, dan werk je niet alleen voor, maar vooral mét mensen. Samen geven de collega’s karakter, kleur en betekenis aan zorg die ertoe doet.
Tweet |
|
|
|
|