Venipak Commerce introduceert omnichannel Oplossing voor e-groothandel en logistiek in de Benelux-regio
Venipak Commerce zal een nieuwe alles-in-één service aanbieden die de kloof overbrugt tussen verkoopkanalen, opslag en distributie in de snelgroeiende e-commercesector in de regio.
De e-commerce-industrie in de Benelux, grotendeels aangevoerd door Nederland, bloeit: 74% van alle internetgebruikers in de regio koopt goederen online – tien procent meer dan het Europese gemiddelde. Met de toenemende druk om gelijke tred te houden met de groeiende eisen van klanten, zal Venipak Commerce een nieuwe omnichannel-oplossing aanbieden om e-commerce fulfilment te transformeren, de verkoop te stimuleren en de operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren.
De omvang van de Nederlandse e-commercemarkt zal naar verwachting tegen 2029 52,16 miljard dollar bedragen, de Belgische tegen 2027 bijna 14 miljard dollar. Er is steeds meer vraag naar logistieke en bezorgdiensten als gevolg van de hausse op de e-commercemarkt. Bovendien gaf 60% van de ondervraagde Nederlandse bedrijven aan dat zij de komende twaalf maanden een toename van de vraag naar extra magazijnruimte verwachten.
Venipak Commerce gelooft dat de Benelux-regio een groot potentieel heeft, maar de steun is gesegmenteerd. Dit bracht het bedrijf ertoe een alles-in-één service te bouwen die de problemen aanpakt door alle operationele processen te omvatten: van bemiddeling in e-commerce verkoopkanalen tot opslag en distributie. De uitbreiding naar de regio komt na de strategische overname van Venipak van de Nederlandse groothandel Strengholt Entertainment BV in 2023, wat ook een belangrijke mijlpaal betekende voor het bedrijf om een mondiale marktspeler te worden.
Michael van der Wal, regionaal algemeen directeur van Venipak Commerce, benadrukt dat "bij Venipak Commerce we de opkomst van de e-commerce-activiteit in de Benelux hebben bestudeerd en diverse beperkende problemen hebben gesignaleerd. We streven ernaar om de last van de schouders van klanten weg te nemen, hen in staat stellen geld te besparen en zich te concentreren op doelgerichte ontwikkeling, zonder geografische of bedrijfsprocesbarrières.”
De strategische uitbreiding en innovatieve aanpak van Venipak commerce in de Benelux
Gezien de recente overname van Strengholt Entertainment door Venipak, biedt deze stap een aanzienlijke voet aan de grond, waarbij lokale expertise wordt ingebracht met inzicht in de unieke behoeften van de Benelux-markt. De inzichten van het bedrijf in lokale markten – momenteel actief in 212 landen – bieden een solide achtergrond om een nieuwe niche in logistieke diensten te vullen.
De uitbreiding van Venipak volgt toevallig ook een golf van actuele logistieke trends in de Benelux. Vanwege personeelstekorten, arbeidskosten en inflatie die 82% van de bedrijven treffen, blijkt uit onderzoek dat regionale bedrijven sterk geneigd zijn tot automatisering. 81% heeft al geïnvesteerd in basis automatiseringsniveaus. Bijna twee derde van de respondenten wil investeren in software-gestuurde oplossingen, wat de bereidheid van de regio benadrukt om hedendaagse opties te omarmen.
Volgens de eigenaar en oprichter van het bedrijf, CEO Justas Šablinskas: “Naarmate de e-commercemarkt een exponentiële groei laat zien, wordt de vraag naar geautomatiseerde en steeds efficiëntere logistieke oplossingen steeds groter. Venipak Commerce heeft een strategische houding aangenomen om aan deze vraag te voldoen. We bevinden ons in een goede positie om diep in deze niche te duiken en tegelijkertijd de reikwijdte uit te breiden van wat voorheen mogelijk was.”
Nieuwe oplossingen: E-Fulfilment
Het focuspunt van Venipak Commerce, e-fulfilment, maakt een zeer efficiënte methode mogelijk voor het beheren van e-commerce-inventaris, waarbij tegemoet wordt gekomen aan de unieke behoeften van online verkoop en het optimaliseren van ruimte en middelen. Het is afgestemd op de specifieke behoeften van e-commerce, zoals de variabele vraag en de afhandeling van aankopen van losse artikelen. Door middel van geavanceerde software-integratie en gespecialiseerde systemen maakt e-warehousing nauwkeurig voorraadbeheer mogelijk, evenals een geoptimaliseerd retourproces – allemaal cruciaal voor een groter concurrentievoordeel.
Volgens Šablinskas komt het ware potentieel van de e-groothandelsniche nog steeds naar voren: “We waren op zoek naar manieren om mondiaal uit te breiden, we hebben geprobeerd de hele handelsketen te deconstrueren en we vonden deze niche, die vrijwel niet bestaat – niet alleen in Europa maar ook over de hele wereld. Tegenwoordig werken alle e-shops rechtstreeks samen met de leveranciers of fabrikanten. We willen de beste lokale opties bieden met snelle leveringen in elke grote markt binnen 24 uur.”
Uitgebreid distributienetwerk
Venipak Commerce biedt ook e-commerce-bemiddelingsdiensten aan tussen de klanten en merken van het bedrijf, zoals Amazon, Allegro, Zalando, Bol, enz., evenals fysieke verkooppunten zoals Aldi, Lidl, Action, enz.
“Onze e-commerce-bemiddelingsdiensten stellen Venipak Commerce in staat om op te treden als tussenpersoon voor de introductie van de producten van haar klanten op buitenlandse markten – de VS, Europa, Azië – door middel van integraties met Amazon en andere handelsplatforms en toeleveringsketens”, zegt de CEO van het bedrijf.
De heer Šablinskas voegde eraan toe dat de nieuwe samenwerking e-commercebedrijven helpt de risico's te verminderen bij het betreden van nieuwe markten. “Onze missie is om klanten te helpen hun groei te versnellen. Op onze beurt starten we nieuwe samenwerkingen met een strategie die het beste past bij de plannen van de klant om hun verkoop- en logistieke traject te versnellen. We willen niet dat ze geen inzicht hebben in wat mogelijk is als het gaat om kostenbesparing en optimalisatie.”
De uitbreiding van Venipak Commerce markeert een transformerende benadering van e-commercelogistiek door geïntegreerde oplossingen aan te bieden die voldoen aan de stijgende vraag in de sector, terwijl de focus op automatisering en e-warehousing een substantiële inzet blijkt om de efficiëntie en schaalbaarheid te vergroten.
Over Venipak Commerce
Venipak Commerce is een pionier op het gebied van innovatieve logistieke oplossingen voor e-commerce en richt zich op Europese distributeurs, leveranciers en fabrikanten die hun online aanwezigheid willen versterken. Het richt zich op de acquisitie van leveranciers, uitbreiding van de markt en geavanceerde technologische integratie en biedt een uitgebreid scala aan verkoop- en fulfilmentdiensten die zijn ontworpen om zich dynamisch aan te passen aan verschuivingen in de markt. Door geavanceerde technische oplossingen en e-fulfilmentdiensten te integreren, is Venipak Commerce van plan om naadloze internationale verkopen en versnelde leveringen in belangrijke regio's, waaronder de Benelux, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk, mogelijk te maken.
Weer / Social media
Nieuws
Sport
Agenda
112
Economie
Toerisme
Overig
Fotoreportage
Videoreportage
|
|